tors, fre och lör

Hej hopp!

I torsdags så var jag och Robin hem till Rosanna och Edvin på lite "öppnis mys". ;) Det bjöds på lunch och gott sällskap. Det var Olivers sista dag på förskolan för detta år så nu har han jullov och återkommer den 12/1-2010. Herregud nästa år kommer Robin också börja där! (förhoppningsvis, troligtvis där) Tur att det inte är förrän i slutet av augusti dock.

Igår så mös vi hemma på dagen. Vid middags tid så åkte vi förbi Waynes och köpte med oss lite mat hem till Viktor, Hanna, Isak och Thea. Det var sååå länge sen vi sågs så det var trevligt! :) Barnen bytte julklappar och Isak fick en liten gud sons present eftersom han hade dopdag i onsdags. Mattias är ju stolt fadder till gullungen. :) Oliver och Robin fick en boksamling av Disney sagor. Å är det nått vi gillar och gör ofta så är det ju att läsa för barnen (nåväl för Oliver, Robin är ju liiite liten ännu för att uppskatta det). De fick också kylskåpsmagneter iform av bokstäver och siffror. Senare på kvällen kom Jessica hit för att vara barnvakt åt våra sovande gobitar. Jag och Mattias skulle på bio med mamma, pappa, Anna och Linda. Vi såg Stieg Larssons tredje Luftslottet som sprängdes och den var riktigt riktigt braaa! :)

Imorse vaknade jag med halsont, huvudvärk och snuvig. Mådde inte alls ballerina... Mattias hämtade näsdroppar, alvedon, ett glas vatten och näsdukar åt mig medan Robin tuttade. Jag intog allt och sov tre timmar till och nu känner jag mig som vanligt igen... skumt... Men tur var väl det för jag hade lovat Oliver att vi skulle koka knäck idag. Tror aldrig att jag lyckats så bra med knäcken som i år den var supergod! (tycker iaf jag och Oliver) Mamma och pappa frågade om Oliver ville hjälpa de att klä granen så han befinner sig där nu. Mattias är på kontoret/stan och Robin sliter i mina byxor och skriker mamma (måste slå av datorn nu!). Jag och lillen ska med syster ut till Valbo en sväng så med det sätter jag nu punkt. :)

Trevlig lördag! (imorgon fjärde advent!)

Bye bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0