Dagen och kvällen

Hejsan...

Tänkte berätta lite om vad vi gjorde idag. Vi åkte aldrig ut till Valbo, :( tiden bara rann iväg efter allt som skulle pysslas med här hemma. Så vi bestämde oss för att ta en tripp dit imorgon istället. Men min kära syster Anna ringde och frågade om de kunde komma förbi en sväng och säga hej, till mig såklart och troligtvis inte alls till Oliver. ;) haha
Men bion hade vi ju inte gett upp så den skulle vi ju se, vi bestämde att vi skulle träffa Anna och Linda på Tennstopet och äta middag där tillsammans innan bion började kl. 18:30. Det var god mat med trevligt sällskap! Dock var det en lite otålig Oliver som hela tiden ville kila iväg och fråga om hans mat var färdig snart! :)

            

Anna, Linda och Oliver ♥

Efter middagen så gick jag, Mattias och Oliver vidare och såg Superhunden Bolt. Vi tycker alla tre att den var bra, men det var lite sarkasm i filmen som Oliver inte förstod men som vi lite äldre tyckte var roligt! Hur som helst så gillade vi den.
Efteråt åkte vi hem och hämtade Tova och Ella och släppte dem, Ella är ganska irriterad på Tova just nu. Tova löper och ställer upp stjärten mot henne och det är för tillfället inte super populärt. :)

Oliver gillar min mage hemskt mycket just nu. Vi har sagt till honom ända sen i Juli att mamma har en bebis i magen. Nu när magen är stor och han kan känna så tror jag att han delvis kan förstå att han ska bli storebror. Att vi börjat bona om här hemma gör det nog också mer verkligt för honom. Iaf så varje morgon när han kommer in i vårat sovrum så drar han upp kläderna för min mage sen klappar han och ger magen en puss och en kram. Samtidigt så säger han så här: -Är det bra bebisen?. Han är så himla go min älskade son! :) Man tänker mycket på hur han kommer att reagera på bebisen sen när den kommer. Men om det fortsätter lika kärleksfullt som nu så kommer det att bli alldeles underbart! :) Vi har pratat mycket om att vi måste se till att Oliver blir så delaktig han vill och får den uppmärksamhet han behöver. Han har ju trots allt haft all uppmärksamhet själv i fyra år... men av erfarenhet är det ju som sagt lätt att skapa sig en bild innan man upplevt en sak. Tror ändå att det är bra att ha en idé om hur man vill ha det, men inte gå under om det blir på ett annat sätt.

Kärleken till magen och bebisen fångat på bild :) ♥

 

Nu ska jag gå upp och knyta mig!

God Natt och Sov Gott! /Sara

Kommentarer
Postat av: Zandra

Oj vad du skriver! Men det är himla kul att läsa =) Visst är det roligt att ha en blogg?!! Söt han är Oliver ;) Puss

2009-02-08 @ 00:57:49
URL: http://zandraostergrenboqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0