Förlossningen

Hejsan..

Inatt kl. 01:45 vaknade jag av att det gjorde hemskt ont i sidan nedanför revbenen. Jag lyckades somna om men vaknade till och från hela tiden. Strax innan 9 var det nästintill outhärdlig smärta och den var inte positiv. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen som kopplade mig direkt till förlossningen. Efter att jag förklarat mina symptom bad hon mig att åka upp till dem och ta med mig en väska utifall de skulle lägga in mig. Vi åkte och lämnade Oliver till Linda och han var jättenöjd för det! Sen åkte vi in och fick en jättegullig barnmorska som tog emot oss. CTG-kurva kördes, urinprov, blodprov, blodtryck, undersökning av njure, rygg och mage och slutligen även ett ultraljud. Allt så bra ut så det var skönt att det "bara" är jag som har ont iaf. Hade lite äggvita i urinet men det var inget som de brydde sig om eftersom jag hade ett så bra blodtryck 120/65. Läkaren och hans kollega sa att mitt blodtryck var exemplariskt! :) De var mycket noga med att undersöka mig och vårat barn, så jag känner mig trygg nu även fast det fortfarande gör ont. Läkaren trodde att jag överansträngt muskler och ligament där jag har ont. Försök ligga och sitta bekvämt och ta alvedon blev ordinationen, känns inte mycket för världen men jag skulle höra av mig om det inte blev bättre.



Plåster efter blodproven. Oliver ville också ha samma som mig, jag var en mumie... haha

Det är ju ingen hemlighet att jag och Mattias har velat veta könet på barnet. Det ska understrykas att det verkligen inte spelar någon roll. Vi är båda bara två helt otroligt nyfikna människor som tycker att det är roligt att veta. Hur som haver så har inte vårat barn velat visa det för oss. Inte förren idag då så att säga.... :) Jag vet om vårt barn är en flicka eller pojke nu, men ska jag berätta det? ;) En del vet såklart redan.



Vem tror ni gömmer sig här inne?

Tv kväll med vetekudde idag igen, mycket spännande här på Savgatan! :)

Kramar!

♥ Tusen tack Linda för att  du ställde upp idag, Puss och Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

tänker på er..

så nu vet ni alltså....:) lite avis är ja

..ja med vill veta vårat, men det ska bli kul med överraskning..



kramar

2009-02-18 @ 19:09:13
URL: http://mysmamma81.blogg.se/
Postat av: Madelene

Ser ut som att du har en pojkmage så jag gissar på en Robin då :)

2009-02-18 @ 20:51:21
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Linda

Du vet att jag mer än gärna ställer upp, är bara glad att kunna hjälpa till.

Och det är alltid roligt att få umgås med Oliver, även om det var pga tråkiga omständigheter idag.. Tur att allt stod rätt till i magen iaf :)



Hoppas vetekudden hjälpt bra ikväll och att du mår lite bättre nu!



Puss o kram

2009-02-18 @ 21:31:53
Postat av: Helena

ÅÅÅÅ va nyfiken jag blev.....Du kankse kan viska till mig vad det är för en liten filur i din mage?

kramiz

2009-02-19 @ 15:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0