Fullspäckade onsdag!

Hejsan!

Idag har verkligen varit en sån där dag då man känner att man lever. ;) Vi gick upp halv åtta imorse efter lite slappande i sängen hela familjen. Åt frukost och fixade iordning lite matsäck till förskolan. Vi hade med oss varm choklad, ost- och leverpastejsmörgåsar, banan och äpple. Sedan gjorde vi oss iordning och plockade fram pulkor och tefat att åka på i pulkabacken. Vi träffade Olivers avdelning, Nalle Puh, utanför förskolan och gick tillsammans med dem. Det var roligt att sitta och titta på Oliver och alla andra barn då de åkte. Jag tog mitt förnuft till fånga och hade med mig en tältstol att sitta i, försökte inte ens att åka! ;) Sedan hade alla lite picknick och det tyckte både barn och vuxna var supemysigt. Efteråt började vi packa ihop alla saker och gå tillbaka till förskolan där det vankades korv med bröd. Barnen lekte och åt, sedan tackade vi för idag och begav oss hemåt.



Mina två älsklingar i pulkabacken ♥

Mattias skjutsade hem Oliver till sin mormor eftersom vi skulle träffa barnmorskan idag. Vi skulle skriva en förlossningsplan och kände att det kanske inte skulle vara så roligt för Oliver att följa med idag. Alldeles vid Södertull där MVC (mödravårdscentralen) ligger så finns det ett företag som handtvättar bilar, vi hade sån tur att de hade tid att ta hand om våran medans vi gjorde vårat besök hos bm. Jiipii så skönt med en ren bil! :) Det gick bra hos barnmorskan, alla värden var bra som vanligt. Järnvärdet var lite lägre än vanligt men hon tyckte inte att jag skulle behöva ta några järntabletter eftersom värdet fortfarande är okej. Som vanligt levde bebis om i magen då det skulle lyssnas på hjärtljuden, h*n har gjort det varenda gång nu tror jag. ;) Hon skulle även känna hur huvudet var placerat i magen nu när det inte är så långt kvar. Oj oj här låg vi långt ner sa bm med en gång, med ett leende. :) Hon frågade även om vi ville se med ultraljud och det sa vi såklart JA TACK till. Känns helt otroligt att se ultraljud när man är så här långt fram i graviditeten, nu är det ju en liten människa därinne! Pratade även lite om förlossningen och våra förväntningar på den, vi har inte så mycket förväntningar. Vi hoppas på en vaginal förlossningen men aldrig på bekostnad av bebis välbefinnande. Vi lägger vår tillit till den kunniga personalen och vet att de kommer göra det bästa för oss och framförallt bebisen. Det kändes bra att träffa bm idag och att vi fick ut mycket av vårat möte.

Efteråt åkte vi och hämtade Oliver och skulle iväg på nästa utflykt. Vi har nämligen anmält honom till Teater och Dramaskola för barn 4-5 år, och det var första gången idag. Så här beskriver arrangören medborgarskolan kursen:
Nu är det dags att värma upp våra trollerihänder och låta fantasin ta oss med till sagornas värld. Tillsammans leker och improviserar vi utifrån fantasi, sagor, rim och ramsor!
Oliver var lite blyg i ca 2 min sen var han fullt uppe i leken. Jag kan verkligen säga att det var något han tyckte var roligt. Han sprang omkring och skrattade när de hjälpte rymdgubben leta efter sin försvunna hund i fantasiskogen, efteråt fick alla barnen en varsin rymdsten som man kunde använda till en önskning. :) Det är en kurs på 14 gånger och varje gång är 45 min lång. Det var iaf en nöjd familj som lämnade Teater och Dramaskolan.

Efter lite mat i magarna så åkte vi hem till Simon som fyller 2 år idag! Hipp hipp hurra... Det hade Oliver sett framemot i flera dagar nu och det blev ett lyckat slut på dagen efter lek med alla sina underbara tremänningar. Han var dock inte så medgörlig på att åka hem, men trött efter dagen så blev protesterna inte allt för stora. :)

♥ Våran älskade Ella fyller 7 år idag också!! ♥ Henne har vi firat med massa pussar, kramar och goda ben såklart! ;) Nu är vår lilla tjej alltså veteran...



Jag är också helt slut efter dagen och tänker gå upp och sova nu. Läsa en bok kanske? Om inte annat så är det ett bra sömnmedel på kvällen för mig. ;)

Imorgon tror jag att jag ska börja skriva en packningslista till förlossning och BB vistelsen. Det var Mattias som tyckte att det var dags att vi skulle göra det. Jag har haft mycket kraftiga sammandragningar och grät nästan igår kväll/natt över det, Mattias värmde vetekudden och la på ryggen och magen ett par gånger. Antar att han blir lite orolig att det är något på gång, förstår att det måste vara jobbigt för honom då han inte kan känna utan bara gå på vad jag säger hela tiden. Jaja skadar ju inte att vara förberedd även fast det är ett litet tag kvar!

God Natt och Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0