Hemma igen...

Då har vi kommit hem igen. Vi handlade uppe på Maxi och Oliver valde en fläskfilé i kyldisken, så det blir något med den till middag idag. Köpte även två par mysbyxor till mig själv, eftersom jag växer ur mina byxor konstant just nu så slits ju de byxor jag kan ha eftersom jag använder de hela tiden- nästan! Så här ser de ut och till fyndpriset 79:-/st!



Sen köpte vi födelsedagspresent till Olivers tremänning Simon som fyller två år nästa vecka. Han fyller på samma dag som min Ella, hon blir 7 år och kan titulera sig veteran. Detta köpte vi:


Play-doh, 3 minibilar, Cars-målarbok och cars-stickers.

Efteråt åkte vi hem till min morbror Leif och drack kaffe. Oliver ville inte åka hem, men väl i bilen så slocknade han... gah! Gillar inte när han somnar på dagarna, kan bli så sena kvällar för honom då följt av att han inte inte sover längre på morgonen iaf och då blir hela dagen en sur dag för honom... en ond cirkel av det hela helt enkelt. Har provat x antal ggr och nästan alltid samma sak. MEN nu har han varit sjuk och är han trött så är han, bara att gilla läget..

Har haft väldiga sammandragningar och förvärkar ett tag nu... i onsdags trodde jag nästan att jag skulle behöva åka in på förlossningen, men det släppte tack och lov. Även fast vi längtar efter bebis så får h*n gärna stanna ett par veckor till iaf. Hur som haver så började jag känna lite panik över att allt inte var färdigt för ankomsten så igår gjorde vi iordning bebisrummet och vaggan. Nu känner jag mig lugn och redo för att ta hand om ytterligare en ögonsten. :) Oliver såg inte det hur det blev när det var färdigt igår. Han ropade innefrån bebisens rum imorse: -Mamma och pappa va fint det är på bebisens rum. Vad duktiga ni är! HAHA höll på skratta på mig vad go han är!

Han har även lånat ut sina favorit gosdjur till bebisen nalle puh, tiger, nasse, ior, nicke nyfiken och pingu! Så just nu ligger de i spjälsängen på övervåningen och väntar. :)

Tänkte visa bilder på vaggan som har gått i flera generationer nu... jag har dock sytt nytt tyg till den ;)



Nej nu ska vi börja med våra middagsbestyr!

Go kväll/Sara

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fin den är vaggan!

Och vad go han är Oliver.. :)



Jag och Anna skulle plöja Pirates of the Carribbean-filmerna ikväll. Men det slutade med att Anna och Ozzy o halvsnarkar här i soffan bredvid mig ;)



Vi hörs av, många kramar!!

2009-02-06 @ 20:41:28
Postat av: Zandra

Men va fin vaggan är...du är så duktig du (som Oliver tydligen också tycker ;P) Puss puss

2009-02-06 @ 20:49:05
URL: http://zandraostergrenboqvist.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack så mycket båda två! Det ligger många sytimmar bakom den ;). hehe... Å Linda den dan ni skaffar barn så är den er! :) Låter som du har trevligt sällskap ikväll, haha. Kram på er tjejer!

2009-02-06 @ 21:29:19
Postat av: helena

Vilken söt säng till bebisen.kramiz

2009-02-07 @ 14:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0