Snöig söndagsmorgon

God Morgon!

Nu har jag och Oliver ätit en stadig frukost och jisses vad jag älskar frukost! Vi myste på med att tända ett ljus också. :)

 

Havregrynsgröt med hemmalagad äppelmos från våra egna träd och kanel. Det var nästan det bästa med vårat hus, alla frukter och bär som vi fick på köpet. Vi visste inte om det när vi skrev kontrakt utan det blev en trevlig överraskning i somras. Vi har: transparent blanc äpplen, plommon, hallon, bigaråer, körsbär och krusbär. Sen bor vi 100m ifrån "storskogen" där man har både blåbär och lingon- jag är mycket nöjd! ;) Hallonté till mig och varm choklad till Oliver. Pärltomater och bananpengar (det brukar barnen få på förskolan). Knäckebröd med ost och kaviar till Oliver, knäckebröd med leverpastej till mig. Jag måste bibehålla mitt järnvärde nu när jag är gravid, leverpastej är då jättebra och supergott. Andra bra tips på att få/behålla ett bra järnvärde är alla gröna frukter och grönsaker t.ex. broccoli och päron.

En bra frukost måste man äta om man ska kunna orka skotta snö! Det har ju snöat hur mycket som helst inatt och det snöar fortfarande jättemycket här ute i Bomhus iaf. Nu efter frukosten ska jag och Oliver ut och skotta, sen ett enklare mellanmål och långprommis med tjejerna (hundarna).

Sen Valbo??

Verkar som att denna dagen också blir utfylld med saker att göra. Hoppas att ni med gör saker som ni vill/måste göra idag. :)

Detta har jag och Oliver framför oss nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0