Tre dagars update!

Då har en hel helg passerat och jag har haft saker att göra hela tiden. :)

I lördags var det ju alla hjärtans dag och den började perfekt med slapp i sängen till 9:15!! Har märkt att jag verkligen gillar att ligga och slappa nån timme i sängen på morgonen. Mattias kom in med röda rosor och ett kort. ♥ Sen åt vi alla tre frukost tillsammans. Efter frukosten fick Mattias ett kort av mig och Oliver fick ett från oss + smultronhjärtan. Han fick ta några stycken och sparde resten till kvällen. Vi kom sen överrens om att köra en storstädning här hemma. Vi började med övervåningen och Oliver byggde med sitt lego väldigt nöjd hela tiden...skönt! Det går himla fort när man är två som hjälps åt. Vid ett var vi klara och hade ätit lunch med och då dök mamma och pappa förbi. De hade med sig lite "alla hjärtans" godis till Oliver och kokosstänger så vi fikade. Sen kom Anna och Linda också förbi på en snabbfika och Oliver fick ännu mera godis och en jolly roger flagga - han var mycket fascinerad! :) Det var skönt med en paus i allt städande men vi fortsatte med nedervåningen efter att alla åkt. Oliver lekte på och tillslut ville han titta på en film vilket han fick, vi tyckte det var himla lugnt innefrån lekrummet och upptäckte att älsklingen somnat. Vi fortsatte att städa klart medans han fick sova en stund. Vi var klara 15:40 vilket var alldeles perfekt timing då Brynäs skulle spela ishockey match 16:00. Mattias föräldrar kom förbi och tittade med oss och åt sedan Lasagne som jag lagade till under matchen. Efteråt bjöd Oliver på sina smultronhjärtan och vi får inte glömma den goda fruktsalladen som Stefan och Ewa hade med sig! Konstigt nog så sa Oliver till att han ville gå upp och sova vilket han självklart fick, konstigt med tanke på att han hade sovit en stund tidigare. Han somnade tillsammans med Mattias och vi andra tittade på TV under tiden, efter Mattias kommit ner så spelade vi en hjärter och Ewa vann mycket välförtjänt. Oliver har nu lördagsgodis i några veckor framöver, Brynäs vann och vi har för tillfället inget damm hemma. Vi tackade för dagen och somnade mycket nöjda! :)



Här bygger Oliver med duplo lego. Två år och elva månader gammal i Lofsdalen.
Nu har han lite mindre legobitar och älskar att bygga med det!

Höll nästan på att glömma en väldigt stor sak! Rosanna och Johan blev föräldrar till en liten kille som heter Edvin på självaste Alla Hjärtans Dag! Det lär ju knappast kunna gå att slå det kommande år. Vi gratulerar hjärtligt och välkomnar Edvin med värme! :)

Så till Söndagen då... Vi var bjudna på lunch hem till Mattias föräldrar kl. 12:30, så innan det tog vi det bara lungt hemma. Vi åt god mat med en trattkantarell sås till, det roliga var att det var trattkantareller som jag och Oliver hade plockat! :) Vi tittade lite på TV och bara umgicks tills vi skulle åka vidare. Vi hade köpt biljetter till Blåbärsklubbens föreställning på konserthuset- Resväskan. De reste runt i världens olika delar med sång och rörelser till. Alla skulle naturligtvis vara med. Oliver tyckte det var jätteroligt och vi var nöjda efteråt. Oliver fick en ballong som han tappade utomhus! Eftersom det var helium i så flög den ju iväg på två röda, han grät så det skar i mitt modershjärta. Efter vi satt oss i bilen så gick Mattias in och frågade om det fanns möjlighet att få en till ballong och det fick vi, tack snälla! Oliver blev så glad att det kom några till tårar men av lycka.. min skatt.. Väl hemma kom Anna på besök och hon tog med sig Oliver hem som skulle få sova över hos dem. När jag spänt fast honom i bilen så sa han så här: -Mamma kommer du och hämtar mig sen när jag har kräkts? Jag tyckte detta var mycket roligt av den anledningen att sist han sov hemma hos Anna och Linda så hade han oturen att bli magsjuk. Vi hämtade honom mitt i natten då, så jag vet inte om han trodde att han skulle bli magsjuk igen. Han är ju bra rolig som tyckte att det var värt det iaf! :) Han hade haft jätteroligt och blev inte magsjuk! haha. Jag tillbringade kvällen på soffan och Mattias spelade med grabbarna.

Idag blev det då sovmorgon till 9:30 för mig och maken! Så skönt... Vi åt frukost och sen åkte Mattias till kontoret en sväng och jag pratade lite i telefonen. :) Anna, Linda, mamma, jag, Mattias och Oliver bestämde oss för att åka till fjärran höjder och bada. Oliver har levt om som aldrig förr och har haft sååå himla roligt. Det blev en mycket lång bad dag och kl. 17:30 stämplade vi ut (vi kom ca 12:30). Oliver slocknade i bilen men vaknade till för tandborstning väl hemma. Han ville mysa med mig och bebisen i magen med innan han somnade igen, så vi låg nog en halvtimme i soffan innan han somnat om. Ytterligare en bra dag i mitt liv har nu snart passerat och sovning står på agendan..

Må fint och njut av livet! KRAMAR i massor! ♥



Vårat bröllop den 11 Juni 2006. ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

vad fina ni är....

ja blev lite fundersam om ni hade åkt till förlossning då du inte hade uppdaterat din blogg...

Ha det bra..kramar

2009-02-16 @ 21:49:09
URL: http://mysmamma81.blogg.se/
Postat av: Madelene

Så fint! :)

2009-02-16 @ 23:42:44
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0