Friday

Goddagens!

Igår efter att vi hämtat Oliver ifrån förskolan så åkte vi till Bomhus folkets hus. Källöskolan hade en uppvisning av barnen som går där, de sjöng och hade små sketcher. Olivers två tremänningar Linnéa och Louise var med. De var jätteduktiga och Oliver älskade det. :) Idag fyller Linnéa tio år så vi ska iväg och gratta henne senare, vi har köpt presentkort ute i Valbo till henne så hon kan välja själv vad hon vill ha.

Oliver vaknade igår kväll kl. 22:30, han var lite ledsen så jag och Mattias gjorde oss iordning och så fick han sova med oss i våran säng. Han tyckte att det var jätteroligt att vi lade oss alla samtidigt och vi fick sovmorgon till 8:30 idag. :) Grabbarna gick ner lite före mig och dukade fram frukost. Jag håller på att somna om och helt plötsligt rycker jag till med tanken: f*n vi glömde att dra ut soptunnorna igår (tömning fre morgon)... ånej de är nästan fulla och vi ska klara oss i två veckor till! Jag ropar till Mattias och berättar om min upptäckt, går på toa och sen tycker jag att jag hör sopbilen. Tittar ut genom fönstret och upptäcker att den är där och det är sex hus kvar innan vårt! Ropar igen till Mattias och han rusar ut, snacka om timing! :) Sopbilen brukar alltid komma vid normal frukosttid för oss ca 7-7:30. Detta vet jag eftersom Oliver gillar att titta på den. Så ja idag hade vi tur!

Min kära mor ringde igår kväll också, hon frågade om inte Oliver kunde få sova hemma hos dem idag. Om han ville såklart då, så jag frågade honom imorse och han blev ju såklart jätteglad och ville det! :) Det är bra att han umgås mycket med de nu eftersom han ska vara där under förlossningen. Vi har börjat prata med honom om att vi måste åka in till sjukhuset när bebisen ska komma ut och då kan inte barn följa med. Men så fort bebisen har kommit ut så ska vi hämta honom! Han vill till och från väldigt gärna följa med så jag hoppas att han inte vill det när det är dags. Skulle inte kännas så bra att lämna honom om han var ledsen även fast jag vet att det går över fort. Skulle aldrig ljuga för honom heller om vart vi ska, han är så pass stor att han förstår nu och det skulle kännas hemskt att tänka på det hela tiden!

Nej nu tänker vi äta lunch sen blir det en tur i solen till pulkabacken! Ska fråga Mattias om vi kanske ska gå på bio ikväll eftersom Oliver inte kommer vara hemma.

Trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0