Barnfonden

För ett tag sen så skaffade vi ett fadderbarn i Bolivia via Barnfonden. Det kostar 200kr i månaden och man väljer själv hur länge man vill vara fadder. Man får kort på barnet/familjen och brev växlar om man vill. För oss spelar det ingen roll om det är pojke/flicka och inte heller vilken ålder barnet har. Barn är barn oavsett om de är 2, 8 eller 12!

Jag tycker att om man har möjlighet så BÖR man hjälpa andra. Men man hjälper ingen annan om man inte hjälper sig själv först. :)

Vi har tänkt på det länge men det har inte blivit att man tagit tag i det. Nu hade barnfonden reklam på tv och vi slog till och ringde på en gång. Det känns riktigt bra och jag hoppas att vi kan hjälpa fler så småningom! Vill dock se hur allt fungerar först...

Om ni ska skänka pengar till någon form av välgörenhet så kolla upp att det är ett 90-konto som ni sätter in pengar på. (med 90-konto menar jag att plusgirots första siffror är 90) I Sverige visar det att man sätter in pengar till en seriös organisation där det kontrolleras så att alla medel används på rätt sätt.

Vi väntar fortfarande på ett  brev från den vi förhoppningsvis kommer hjälpa en bit på vägen till ett bättre liv.

Det här med att man är sin egen lyckas smed tror jag inte riktigt på. En del föds tyvärr i misär och har inte samma möjligheter. Det är då "vi som har det bra" kommer in i bilden. Vi kan med medel hjälpa andra till att få gå i skolan, få mat/vatten varje dag med mera... Förhoppningsvis så påverkar man något.

Jag tycker att Den Gyllene Regeln som finns i bibeln är ett bra budskap att följa. (även fast jag starkt kan ifrågasätta annat i den skriften)

"Altt vad ni vill att människan skall göra för er skall ni också göra för den".

Är det något jag skulle hoppas på mest i hela världen om ja inte kunde ge mina barn det som behövs för att överleva, så skulle det vara att någon annan ville avvara lite av sitt för att hjälpa! Hur mycket kärlek jag än ger mina barn så räcker det ju tyvärr inte att leva endast på...

Jaja djupa tankar men ack så viktigt i min mening.

Nu ska jag ge mina älsklingar massa kärlek för mat, dryck, rena kläder och lek har de haft hela dagen! ♥ (kärlek har de fått hela dagen med men nu en extra STOR dos) ;)

BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0