Fredag!

Ja idag blir det helg igen, fast för mig spelar det ju faktiskt ingen roll egentligen. :) Mammaledigheten är så underbart skön! :)

Igår var vi ner på stan en sväng och fixade sånt som behövdes göras. Nytt foto till mitt körkort fixades äntligen, var ju tvungen att göra ett nytt nu när jag bytte namn igen. Förseningsintyg lämnades till försäkringsbolaget vårat, vi fick tillbaka 1850:- från Ving förresten! :) Så nu väntar vi och får se vad det blir från Länsförsäkringar, allt känns bra. Vi löste även in avin med pengarna från ving vilket fick mig att komma på att kolla så de sitter på kontot nu. hmmm... tittade efter vanliga tofflor igår också men hittade inga till mina breda fossingar. Sen köpte jag en tröja och två linnen på Gina Tricot. Oliver fick lego och Mattias fick spelet Sänka Skepp (haha).. Vi åt lunch på Waynes och guuud vilken smarrig sallad  jag åt - kyckling med cashewröra - smaka på den ni! ;) Sen en sväng förbi mamma och pappa. Jag tog med mig två änglar till barn in på ICA och handlade hem lite basvaror sen. Man får så mycket energi av att i lugn och ro kunna handla FAST man har två små barn med sig och de är sååå duktiga. Engergin jag fick var verkligen välbehövlig till senare... Nattningen av barn här hemma blev ett riktigt kaos igår. Oliver låg uppe med Mattias och grinade efter mamma, här nere försökte jag göra Robin nöjd men han bara gallskrek i nästan en timme känns det som. Till slut somnade båda två så sött, men jag kände mig lite slut så jag gick ut och gjorde ren grillen en sväng. Jag slappnar psykiskt av när jag gör sysslor. Anna och Linda var här på kvällen för att måla klart staket och så, väldans bra blir det! ;)

På dagens schema har vi inget speciellt inplanerat. Ett snabb besök i Valbo tror jag.

Plockade fem jordgubbar till Oliver idag vid frukosten. Han tycker att det är riktigt lyxigt kan jag säga. :)
Robin vill gärna vara med hela tiden och idag fick han sitta i sin Hokus Pokus stol. Det gick jättebra och var lättare för mig att äta frukost utan bebis i famnen. :)

   
Oliver ritar på hushålls-     Robin i Hokus Pokus! :)
papper! Vi har vanligt
ritpapper men han fick
rita på en servett utomlands
så jag tror det är därför! :)

Yiipiiee de ringde från Länsförsäkringar alldeles nyss och 1200:- får vi av dem! Sammanlagt fick vi 3050:- tillbaka som kompensation för det 13 timmarnas försening till Gran Canaria. Känns lite bättre nu iaf!

Nu ska jag hänga tvätt...

Have a nice friday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0