Sommarlov

God Morgon!

Här hemma är vi uppe med tuppen på första sommarlovsdagen. Oliver var sin sista dag på förskolan igår och börjar igen i slutet av Augusti. Vi tog med oss alla hans kläder, skor, ytterplagg mm hem igår. Vi ska iofs åka med till Hemlingby på tisdag och grilla men då är ju jag och Mattias med. Det är ju snarare som en liten familjeutflykt, fast förskolan är där. :)

Jag och Robin var iväg en sväng ut till Valbo igår på dagen. Jag köpte ett nytt skär på Jennys hund och katt och sen svängde vi in på köpis en snabbis. Gick bara på H&M och hittade lite kläder till barnen och två par byxor pour moi! :) Jag klippte Gina kl.15 och sen fick jag ett litet ryck och rakade/badade mina egna två hundar. Känns skönt att få av dem pälsen även fast den inte alls var så jättetovig nu. Tänker på dessa otäcka fästingar som kan krypa i pälsen... hualigen vilka äckliga kryp! Nu har dem det inte lika lätt åtminstone..

Vi firade lite att Oliver har sommarlov också genom att gå ut och äta på Church Street Saloon. Jag höll mig till gamla vanliga Breast of Chicken den här gången. Oliver åt Amerikanska Jordgubbspannkakor och Mattias var lite wild and crrazy och provde en pasta rätt, den var lite stark men väldigt god! Oliver orkade inte äta upp sin mat så han packade doggybag i en servett! :) Bra söt  han är min guldklimp... Vi svängde sen förbi filmtoppen och hyrde fyra filmer, jag tycker om att man får ha dem hemma i en vecka. Igår tittade vi på I taket lyser stjärnorna, en svensk väldigt bra film. Jag grät och grät och kan verkligen rekommendera den.

    
Skäret till rakapparten       Mina byxor. Långa & trekvarts.

         
Två linnen till Robin           Linne till Oliver          Hängselbyxor till Robin. Modell korta.

          
Pyjamas till Robin               Pyjamas tiil Robin    Pyjamaser till Robin
Korta ärmar och ben           Strl. 74                   Strl. 74


         
Pyjamas till Oliver    Pyjamas till Oliver    Pyjamas till Oliver

    
Oliver på Church Street     Oliver med sin doggybag! :)

Fy vad det har blåst inatt och även nu! Vi hade tänkt att göra ett besök på Furuvik men nu vet jag inte. Inget roligt om det ska blåsa och vara kallt. I värsta fall regn kanske? Vi får se. Nu ska jag göra frukost åt mig och Oliver. Robin har somnat om och Mattias har tagit sovmorgon. :)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0