Helg igen

Hejsan!

Nu är det fredag igen och veckorna går fort när man har roligt. :) I tisdags så var jag och Robin iväg till öpnna förskolan där vi träffade Rosanna, Edvin och Paulina, Theodor. Det var väldigt mycket barn och föräldrar där. Sen efter Oliver var hämtad så åkte jag med mamma och syster ut till Valbo för lite inhandling av presenter tillsammans mm.

         
Oliver fick lite leksaker    Doppresent till Nova och
                                     födelsedagspresent till Samuel och Ninni.


    
Byxor, tröja och 3 par     Äntligen en ståbräda!!
strumpor åt Oliver från    Det bästa jag köpt och varför gjorde jag det inte tidigare?
KappAhl

Köpte även nya spännband till bilbarnstolen. Så nu har Robin bytt stol till den större modellen. Känns mycket mycket bättre och säkrare nu! På kvällen kom mamma, pappa och Anna hit och tittade på ishockey. Sen bästa tisdags-tv-kvällen. :)

I onsdags så var jag och Robin med Rosanna och Edvin till Fjärran Höjder och badade. Det var hur mysigt som helst! :) Tror vi skulle göra det till en varje vecka aktivitet? ;) Hämtade Oliver från förskolan och åkte hem och kokade varm choklad och packade några smörgåsar sen gick vi direkt till lekparken. Vi åt mellis där och sen gick vi hem till mamma och pappa där det bjöds på middag. Mums!

         

          

         


Mammas älsklingar i lekparken ♥


Igår torsdag så tog jag en prommis med Carro i skogen borta vid asfaltsfabriken. Det finns massa älg pass där och Ella sprang ut i skogen och kom inte när jag kallade på henne... Det första jag fick göra när jag kom hem igen var att bada hundarna. Om jag säger att jag tycker jägarna borde ha baja major uppställda så får ni själva räkna ut varför inte Ella kom och vad hon rullat sig i... Fy fan vad äckligt...USCH!

Jag lagade även mat till Robin igår. Pasta och köttfärs, ris och köttfärs, potatis och sylta blev det. Sen gjorde jag majs, ärtor, morötter och palsternacka kuber att ta fram till varje måltid också. I helgen ska jag göra kyckling och fisk rätter men måste införskaffa bättre och fler småbyttor att förvara i. Robin mat tar numera upp en egen hylla i frysen. Anna och Linda kom hit och hade köpt med sig lussekatter! Mina barn blir så glada av att vara med dem. :) 


Blev mat i ca tre veckor för ca 100 kr! Billigt eller hur? Tycker det är så kul att laga! :)

Blev ett långt inlägg nu. Idag ska vi till barnens tremänning Samuel på 4-års kalas! :) Annars bara familje mys! ♥

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Du får gärna laga lite åt mig och Alva också. =)

2009-11-13 @ 12:01:36
URL: http://www.metrobloggen.se/vi2blir3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0