Härlig vecka!

Hejsan!

Då har vi snart varit hemma i en vecka och den har flytit på fort. Den har var rolig och händelserik. I onsdags så fixade jag med mina betyg så de var i sin ordning. Efter det så träffade jag Rosanna och Paulina med barn på stan. Bamse overall och mössa från Lindex inhandlades till Oliver, det är ju så satans kallt jue!! ;) Sen en sväng förbi Polarn & Pyret där det införskaffades 5 par strumbyxor till Oliver och en body till Robin. Av ren lathet så orkar jag inte visa några bilder... Sen köptes det sallad på Waynes som åts upp hemma hos Rosanna. Till efterrätt så åt vi Banan cheesecake från Bodins! Paulina - I löööv you! :) Mattias hämtade upp Oliver från förskolan och åkte och lämnade honom där. Sen åkte vi förbi mamma på jobbet och Oliver följde med henne hem en sväng. Trötta Robin sov när vi kom hem så då passade jag på att kratta/plocka upp alla nedfallna plommon - 3 överfulla skottkärror!. Jag plockade även undan blommor och annat jox i trädgården. Nu ska bara dynorna från utegruppen rengöras och skickas upp på vinden, sen är snö och vinter välkomnat. På kvällen kom fina Carro hit och tog en promenad med mig. Trevligt snack och skönt med motion! :)

I torsdags så lämnade jag Oliver på förskolan och sen åkte jag och Robin till öppnis i Hemlingby. Där träffade vi Rosanna och Edvin. :) Vi käkade lunch på donken efteråt då barnen sussade sött. Sen hämtade jag min gosebit från förskolan där han haft en fantastisk dag. Skogen på fm och sen efter lunch hade han fått massage! Jag älskar verkligen masurgården och all personal där! :) De är så engagerade och goa människor.

Igår så åkte jag och barnen med mamma och hälsade på Ingela och Leif. Det var ju evigheter sen jag träffade dem eftersom de åkte till Kina i början av sept och sen vi till Thailand och så. Det var riktigt roligt att se dem iaf! :) Jennifer var där också med Samuel och Simon till Oliver stora förtjusning. Sen åkte vi hem till syster yster och käkade mellanmål och tittade på en film. Mys! På kvällen kom Jessica och Mattias mormor Gun hit och hälsade på. Efter att de hade åkt så började vi att titta på en film, men eftersom man fortfarande är en aning jet lagad så somnade jag efter typ halva...  Just ja vi var till BVC på morgonen också, Robin väger nu 9830gr och har en längd av 71cm! Han följer kurvan fint och fick mycket beröm! :)

Idag vaknade Robin klockan 6. Jag gick upp och tvättade honom, bytte blöja, klädde om och sen lekte vi till ungefär 7. Kokade lite gröt, tände ljus och åt en lugn och stillsam frukost. Klockan 7:30 kommer Oliver ner för trappan och ville han med ha frukost. Just nu sover Robin och Oliver tittar på barnkanalen. Idag är det simskolan på schemat och ev tjejkväll hemma hos Anna och Linda ikväll.

I övrigt denna vecka så har jag även tvättat och vikt undan allt från resan. Sen har jag lagat mer mat till Robin som nu kommer att få äta mera och ammas mindre. Lite ångest har jag över det men han måste ju få lära sig äta! Plus att min mjölk faktiskt inte är fullt så näringsriktig längre. Vid 6 månader så behöver ju barnen mer... Märker ni hur jag försöker övertala mig själv! ;)

Ja nu ska jag med slappa en stund framför tv:n för snart ska lunch börja lagas.


Broccoli och majs puré.

Hej svej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0