Status för dagen

Hejsan!

Oliver är frisk, Yes! Han tempade 37,1  imorse och då hade han även busat och lekt en stund. Han är lika full av fart idag som alltid annars. Han fick exakt som jag - en dags sjuka. Meeeen min andra lilla älskling är fortfarande sjuk... :( Han tempade nyss 39,0 och imorse hade han 37,9. En panodil och han sover nu igen. Han är trött, varm och blank på ögonen mitt lill hjärta.

Oliver har alltid varit högtempade så hög feber är inget ovanligt som jag blir orolig över. Så länge paracetamol hjälper och de inte är allmän påverkade så är jag lugn. Herregud ni kan tänka er hur rädd jag var första gången Oliver fick feber. Han hade då 41,3 grader!!! Då hjälpte inte alvedon... så vi satte på så kallt vi kunde i duschen och där satte jag mig med Oliver skrikandes i famnen i säkert 2 min. 15 min senare tempade han 39,1 och var frisk efter nån dag bara. Sen när Oliver fick influensan och bara hängde över armen på mig och läkaren inte tyckte att det var något fel på honom... Herrugud säger jag bara! Jag tror att man vet när ens barn är riktigt allvarligt sjuka och "vanligt" sjuka. Det gäller bara att stå på sig och inte vara rädd för att säga ifrån. Den läxan lärde jag mig vid Olivers influensa. Han hade inte fyllt 1 år än, kräkts i 4 dagar och fick inte behålla vatten ens. Vid det tredje besöket på akuten och typ 10 samtal till sjukvårdsrådgivningen så vägrade jag gå hem. Läkaren på akuten blev lite sur men det skiter jag fullständigt i! Väl uppe på barnkliniken så tog de prover och kom springade in på rummet efter det. Han var jätte uttorkad och hade rubbade levervärden... Han blev inlagd med dropp och sov i 24h!!! Jag pratar fortfarande ganska ofta om den här händelsen. Den påverkade mig väldigt mycket och jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv som då. Jag bearbetar väl fortfarande genom att prata om det...

Aja så allvarligt är det inte nu tack o lov. En är frisk och den andra har feber men tjattrar/leker för fullt just nu. (Vaknade nyss)

Bye Bye!

PS: Oliver återhämtade sig helt efter influensan och har inte varit så sjuk nån gång sen dess :DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0