Bio

Hejsan!

Idag gick jag, Mattias och Oliver på Nicke Nyfiken 2. Den var jättebra och Oliver kiknades av skratt några ggr. :) Robin var hemma hos sin mormor och morfar, han hade sovit hela tiden och det var ju skönt. Även fast jag vet att det kommer gå bra så kan man ju inte låta bli att oroa sig. Moders känslor?

Sen åt hela familjen på Tennstopet. Vi ville ha lite lyxig familje tid idag eftersom Mattias imorgon bitti åker till Malta och kommer hem igen på fredag... Vi kommer sakna honom!! Meeeen då kan vi ju börja med vår surprise vilket vi ser fram emot. Eller än så länge är det jag som ser fram emot det. Jag har inte vågat säga något till Oliver än för han är ju så brutalt ärlig och berättar ALLT, på gott och ont såklart! Fast överraskningar kan man ju gärna vänta med så det faktiskt blir en överraskning. ;)

Nu på kvällen har jag gjort ett veckoschema och hjälpt Mattias att packa. Flaschback: Han åkte med grabbgänget till Bulgarien och hade inte packat kalsonger vilket han fick lägga ner typ 100-150:-/paret där nere.. haha skitkul så här i efterhand!

Är inne i en period då jag slukar böcker och verkligen uppskattar en bra bok! Har läst ut två stycken och är inne på min tredje nu, det gott folk är BRA med tanke på att jag har två småttingar! ;) Men den jag läser nu är jobbig... Bilden av pappa heter den och handlar om fem döttrar som pappan begått övergrepp på, han har även sålt deras "tjänster" till andra... Näe fy fan säger jag om det! Men jag gillar att läsa sannskildringar även fast vissa blir lite väl magstarka ibland. Tror ändå att det är nyttigt att läsa jobbiga saker, man blir mer medveten och kanske ser vissa varningssignaler och agerar i verkliga livet? Vad vet jag, men jag hoppas att jag blir det iaf! Läste nyss ut Sanningen om flickan i Auschwitz... förfärligt säger jag bara...

Någon som har en bra bok att rekommendera? (sannskildring inget tvång)

Nej nu möst jag söva...

God Natt! :)

Måste tillägga att jag gärna vill att sannskildringar ska sluta någorlunda lyckligt också. ;) ex: Sanningen om flickan i Auschwitz - Hon överlever ju nazi tyskland, skaffar familj, blir lycklig även fast det finns djupa spår kvar så länge hon lever...


Kommentarer
Postat av: Zandra

Nu blir jag nyfiken på överraskningen =) Jag älskar också att läsa böcker baserade på verkliga händelser och jag har en skitbra bok som du ska få låna av mig. SÅLD heter den, du kanske inte vill att jag ska säga vad den handlar om men bra som fan är den! Puss och Kram =)

2009-09-06 @ 11:17:53
URL: http://zandraostergrenboqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0