Okej vi kör...

... på en nystart av bloggandet. :) Pojkarna har börjat på förskolan igen. Idag är det Robins första dag på riktigt. Vi har nyss klarat av 2 veckor med inskolning. Det har gått jättebra och han trivs. Han gråter dock när vi lämnar honom men slutar på en gång efter vi gått. När vi hämtar är det som inget har hänt. Men fy så jobbigt det är att lämna sitt barn gråtande... Oliver är ju som fisken i vattnet där. Han trivs och anpassar sig helt efter hur allt funkar där. Inte så konstigt kanske? Han har ju påbörjat sitt sista år där nu och det känns lite sorgligt men samtidigt spännande. Sen väntar ju hjulet med sexårs och skola. :)

Jag har ju börjat skola också! Kom in på första antagning på Sjuksköterske programmet här i Gävle på högskolan. Har än så länge bara haft upprop och välkomnande. Imorgon är första skoldagen med allt vad det innebär.

Idag ska jag läsa igenom lite av alla papper och dylikt jag har fått. Ska sortera ur pojkarnas kläder och märka upp det som inte hunnits märkas mm. Måste nog köpa lite nytt också.

Tänkte jag skulle rada upp lite vad vi gjort sen sist men kommer nog att glömma en del. ;)

* Vi åkte till Cypern en vecka i början av Juni. Det var superhärligt! Familjen.
* Besökt Gröna Lund 3ggr. Med olika gäng och alla gånger super trevligt!
* Firade en fin midsommarafton på bl.a. Furuvik med Paulina, Nicco, Vincent och Theodor.
* Besökt Kolmården som vill alla gillade! Jag, Mattias, Oliver, Robin, Anna, Billy, Rosanna, Johan och Edvin.
* Varit till Tallin 4 dagar utan barn. Jag, Mattias, Anna och Billy.
* Haft möhippa för syrran.
* Varit på syster Anna och Lindas vackra bröllop. ♥
* Badat.
* Opererat Tova som hade fått en elakartad juvertumör. Hon mår dock bra nu och allt har gått precis som det skulle.
* Spelat massa Ticket To Ride. ;)
* Grillat och umgåtts med nära och kära.

Å så har vi donat och haft oss med trädgård och allt annat som hör till med hus och familj. 

Aja lite om vad vi gjort iaf. :)

Något tråkigt har också hänt. Alla väldigt nära vet vad jag menar... Känner dock att det är alltför privat och känsligt för att jag skulle vilja ta upp det här. Ett stort tomrum och älskvärda minnen är det som nu finns...

Näe nu ska jag sätta igång med dagens planering.

Njut av spöregnet?!?! hehe

Kram


Anna och Linda utanför Bomhus Kyrka med näbbarna.

 
Mammas go Robin ♥


Fina Oliver och Mattias ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0