Feb. 24, 2010

Måndag

* Lämnade in bilen på in- och utvändig tvätt.
* Hälsade på Jessica i hennes nya fina lgh.
* Grattade Linnéa som fyllt 11 år. ♥
* Tittade på familjen Annorlunda. :)

Tisdag

* Lämnade Oliver på förskolan.
* Klippte Bricco. (morbrors hund och ett Tova barn)
* Spelade badminton 1h med syster. Askul!
* Hela familjen bjöd in oss själva på lasagne middag hos snälla mamma. Tack!
* Bio på kvällen med kärleken. Söta syster var barnvakt. Vi såg Shutter Island som var bra, lite sorglig och inte alls vad jag förväntat mig.

Onsdag so far

* Lämnat Oliver på förskolan.
* Myst och lekt med Robin.
* Bokat en skidvecka till i Idre v.11. Jessica och Michel följer med denna gång.
* Tittat på solsemester till Kreta i juni.

Slog mig för ca en månad sen att Oliver i höst kommer börja sitt sista år på förskolan. Det innebär bl.a. att det kommer vara slut på spontan semestrar och att man blir mer begränsad till att åka på sommar-, höst, jul-, sport- och påsklov. Visst går det förhoppningsvis ändå men inte hur som helst när man känner för det. Sen är det ofta mycket dyrare att åka någonstans på lov.

Det positiva i förskola vs skola. I förskolan är det verkligen den enskilda individen i centrum. Man kan vara borta en vecka utan att hamna efter. Personalen är så proffsig och arbetar/utmanar verkligen barnen utifrån deras utvecklingsnivå! Kan man uttrycka sig så? Hoppas ni förstår vad jag menar iaf. I skolan är det mera "nu ska vi lära oss i addition i 10 veckor, sen går vi vidare med...". Nu menar jag inte att skolan är så enkelspårig att de som inte kan addition efter 10 veckor inte får lära sig det! Hmmm känns som jag inte riktigt får fram vad jag menar. Är det något ni tycker verkar konstigt så fråga mig istället för att fundera om jag är knasig. Är iaf säker på att alla förskolelärare och lärare vill våra barns bästa och hjälper dem till att få en så bra grund i livet som de kan. Med det sagt så sätter jag punkt för denna yra men viktiga disskution med mig själv. :)

Nu kom Oliver och Mattias hem så nu ska jag klappa igen datorn! Förresten så blev Robin 11 mån igår... jezzez vad fort det gått!

NJUT AV SOLEN!



Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Tack för din röst :) ha en bra dag!

2010-03-03 @ 17:50:24
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Hallå i stugan! Är allt bra med er? Va ett bra tag sen du uppdaterade. Skärpning... hehe

Det här är sista veckan jag jobbar heltid, så på tisdag tänkte nog jag gå till öppna. Vill du med???

2010-03-09 @ 17:19:44
URL: http://rossanna.blogg.se/
Postat av: Hilda

Hallojsan! Jag tror jag förstår ditt resonemang, och jag håller helt med! Varför skriver du aldrig längre? Kram!

2010-03-12 @ 21:34:59
URL: http://hildapw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0