Tack ändå din dumma tjuv...

Hej hej!

Har nyss varit ute och gått 1,5 timme med syrran i 22 minusgrader. Det är kallt ute riktigt kallt! Men jag är sååå glad att jag köpte just de vinterskor jag har. De var dyra men värda varenda krona! Helt varm om fötterna och inte alls fryssen trots kylan.

Idag har vi varit på öppnis och haft julgransplundring. Det var mycket trevligt! Vi fikade, sjöng, dansade och så kom tomten med en godispåse till alla barn. Det var hela vår familj, familjen Westman, familjen Andersson-Vahlman och Kirsis familj som var där + massa andra såklart!


Rosanna, Johan och Edvin!

    
Nicco och Theodor!         Paulina!

 
Oliver och Vincent väntar på överraskning från tomten!


Robin i pappas knä!

Sen skulle man kunna säga att min man också blev plundrad. När vi skulle klä på oss och gå hem så florerade det rykten om att ytterkläder försvunnit och tyvärr var Mattias jacka spårlöst försvunnen... :( När jag hämtade våra kläder så hittade jag båda våra nyckleknippor på golvet som Mattias hade haft i sin jackficka. Han fick skäll av mig för att överhuvudtaget lämnat det i jackan! Sen kom paniken krypandes för han hade även haft plånboken i jackan. När jag sätter på mig min jacka så känner jag en plånbok i fickan och det var Mattias! Min plånbok hade jag i skötväskan som vi bar med oss. Tjuven måste ha kastat ur nycklarna och lagt hans plånbok i min jacka som hängde över hans. Så trots att vi blev bestulna så kände vi båda lättnad. Tråkigt men inget värdefullt blev ju stulet. Vi åkte ner på stan och köpte en ny jacka på en gång. Tyvärr fanns inte en likadan kvar så han köpte en lika som mig fast annan färg. Han var nöjd med sin som han hade så det var synd men min är bra den med! ;)

Så tack din dumma tjuv för att du lämnade kvar det värdefulla iaf! (om man nu kan tacka en tjuv)

Jaja nu tänker jag dricka en kopp persika te och äta en sharonfrukt sen sova!

God Natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0