Världens underbaraste!

Jag och Mattias har verkligen världens underbaraste barn! ♥ Imorse vid frukostbordet så satt jag och sjöng för dem:

" Klappa händerna så fort du kan, klappa händerna så fort du kan,
klappa bakom och klappa fram, klappa rumpan lite grann!"

Jag sjöng den kanske fem ggr och gjorde tillhörande rörelser. Sedan började jag att plocka bort frukosten för vi var klara. Oliver sitter och tänker i kanske 20 sek och sedan har vi en dialog som börjar med att han utbrister:

- Mamma jag börjar gråta! (Han gör det inte på riktigt)
- Men varför då hjärtat?
- Jag börjar gråta när du sjunger för oss...
-
Varför då?
- Jag blir så glad så jag börjar gråta...


Mitt hjärta smälter innan jag ens hinner blinka! ♥ Hur gullig kan man vara! Han gillar när jag sjunger och det har jag nog nämnt förrut, men så mycket? Gullunge! Ja vår dag har ju börjat underbart idag. :)


Våra älsklingar! ♥


Oliver älskar sin nya polarn morgonrock!

Annars i veckan så har det varit förskola för Oliver tis, ons, tors som vanligt. I onsdags hade en grupp barn gått till stora pulkabacken på en liten åkturs utflykt. I tisdags fick barnen sin andra och sista dos mot svininfluensan. Oliver har en röd/blå bula på armen efter den men verkar inte bry sig. Robin däremot fick en kraftig reaktion på kvällen och hade det riktigt tungt att andas. Åkte till familjeläkar jouren kl 21:30 på kvällen där läkaren säger att han har fått ett falskt krupp anfall. (om man säger anfall?) Fick andas lite ventoline och pratade lite om vad man kan göra om det händer igen. Läkaren sa att det kan vara så att sprutan utlöste anfallet i samband med att han höll på få en förkylning. Han är dock pigg nu och det var inget farligt! Men man blev lite rädd...

Öppnis var vi på i tisdags med Rosanna och Edvin! :) Mamma, pappa och Anna var hit en kväll också och tittade på Sommar med Göran. Den var riktigt rolig! :) Var till BVC med Robin i torsdags också. Han väger nu 11250gr och mäter 76cm! :) Igår var vi och badade på Parkbadet med Jennifer och barn. Robin var hos syrran under tiden.

Ikväll ska Samuel och Simon sova över för föräldrarna ska på 40-års galej! Men nu snart innan så ska jag och Oliver träffa Zandra och Lia

Ha en trevlig helg!


Nya takboxen som vi är supernöjd med!


Oliver ville "leka familj" härom kvällen. :) Pappa pirat, Oliver spindelman, Robin bagare och mamma cowboy... haha


Välkommen skylten som jag köpte


PussochKram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0