Home sweet home

Nu är vi sen igår kväll hemma i Gävle igen. Vi har haft det jättebra i Idre men som vanligt är det skönt att komma hem. Resan hem tog låååång tid. Jag körde fram till Mora och därifrån körde Mattias. Han låg mellan 40-60 kmh HELA vägen hem för det var såna köer. Det var drygt och vi var oroliga för att Robin skulle börja tröttna och gallskrika. Men båda barnen skötte sig utomordentligt! :) Vi tog av ytterkläderna och det verkar vara en bra idé. Annars brukar vi bara knäppa upp och ta av mössa och så. Men nu rök allt och resan gick super trots att den blev lång! Vi åkte direkt hem till Mattias mormor Gun som fyller 85 år idag men hade kalas igår. Sen hem och packa upp. Vi var trötta och kom i säng hyfsat tidigt.

Vet ni att min underbara, vackra, fantastiska mamma har varit här när vi var borta! ♥ Hon har städat hela huset + att hon tvättade upp tvätten som var kvar med. Hon är bra snäll min mamma. :) Såna gärningar är verkligen ovärderliga. Det var så skönt att komma hem. Tack tack tack Mamma! Jag Älskar Dig! ♥ 

Idag ska jag åka och handla lite inför Robins 1 årsdag imorgon! :) Tänk att det är ett helt år sen han föddes? Ska baka lite också hade jag tänkt. Vi har beställt smörgåstårta och tårta från Bodins Bageri. Det är verkligen det bästa bageriet/konditoriet jag vet!! :) Jag har lite att göra idag iaf. Nu ringde mamma och skulle komma upp och säga hej till Robin. De var förbi igår och skulle säga hej till båda barnen men då hade Robin redan somnat för natten. Men Oliver var glad att se mormor och morfar efter en vecka borta. :) Jag och Mattias med för den delen. haha

Vi har Elteknik här också. De ska fixa iordning all el som behöver fixas. Elementen uppe ska bytas, elskåpet efter tvättstuge rusten fixas, sladdar efter takrenoveringen?! och belysning ute bytas mm. Duktig och snabb är de, iaf de tidigare jobben som de gjort här hemma.

Lite bilder:


Oliver i transportliften


Oliver efter han åkte svarta backen störtloppet.... haha skojar bara! Han är på väg ner i dalen backen som går nedanför. Jag däremot åkte den två ggr. Andra gången ramlade jag dock två ggr. Gjorde inte illa mig ett dugg dock! Som tur var... Vet inte hur jag lyckades heller, ramlade i slowmotion och en av ggr när jag redan kommit ner. :)

 
Mattias kör på vägen hem.
    

Köer åt båda hållen...


Oliver i bilen


Robin skrattar och är glad i bilen


Glad Robin


Han är så duktig Oliver och det är så roligt att åka med honom. Tänk sen när Robin också kan vara med! Åh så kul vi kommer ha. :)

Njut av den soliga dagen!

Pussochkram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0