Tandläkaren!

Hej hopp!

Har nyss varit hos tandläkaren på initiativ av mig själv. Upptäckte för någon vecka sen att fyra tänder i under bettet börjat få små "gropar" i sig vid tandköttet. Ringde idag och fick en återbuds tid kl. 12:30. Mattias retar alltid mig för att jag använder mjuk tandborste och att den ser så liten ut. Iaf så blev domen att jag borstat mina tänder för hårt och på lite fel sätt. Ordinationen blev x-mjuk tandborste framöver och instruktioner om HUR man borstar tänderna. Inget skämmigt att vara 27 år och borsta tänderna fel? MEN hon sa att jag hade väldigt ren mun och att det är sällan man ser så rent och inte minsta spår av tandsten!!! :) Så ni inte får för er att jag haft värsta snusk munnen. Den har alltid varit ren men metoden för att få den så har varit fel, trots ett bra resultat. Fram tills nu då... Skönt är det med frisktandvårds avtal också. Allt som kostade mig idag var nya tandborstar från apoteket.

Ringde till EL-teknik idag också. Killen som tog emot samtalet visste exakt vem jag var och frågade hur det var och om vi var nöjda med det som de gjort tidigare? Ojoj, herregud vad ofta jag måste ringa dem om alla små/stora grejer som jag vill få fixat! ;) Men de är snabba, service minded och står ut i jämförelse med många hantverkare av olika slag. Det är ju klart att vi ringer igen när vi är nöjda!

Sen har jag såklart pluggat idag med och boken Inlärning och Omvärldsuppfattning är inte skitupphetsande direkt... Men stundtals är den lite intressant iaf. Jag håller min egen "studieplan" och det är viktigt för mig.

Jag och Mattias har börjat seriöst att titta på fjällstuga nu och tror att vi hittat en i Idre. Badrummet måste göras om och vi har kontaktat hanverkare där som ska rusta OM vi köper. Han ska lämna prisuppg idag eftersom han vet exakt vilken stuga/badrum det gäller. Sen ska vi stämma träff med mäklaren. Hittills har vi bara pratats vid i telefon och kollat upp fakta kring stugan och stuguthyrning mm.

Pojkarna ska sova hos mormor och morfar idag. Bjuder på en bild innan jag stänger ner och fortsätter läsa. (Då ligger jag före min plan, wiihiiee)

Kram!

 
Zandra och jag i lördags på deras kräftis. ♥ (Det ser ut som jag inte har någon tröja på mig men det HAR jag, banden har bara glidit ner)

Bye!


Kommentarer
Postat av: Zandra

Hahahaha Nakenfis-Sara, berätta för alla nu att du faktiskt var naken och att du sprang omkring så hela kvällen ;P

2010-09-10 @ 22:55:22
URL: http://[email protected]
Postat av: Zandra

Haha jag såg en till sak, du som är ljus och blond står mot ljus bakgrund och jag som är mörk och svarthårig står mot svart bakgrund =)

2010-09-10 @ 22:56:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Sara Mälby

haha... du fick ju inte berätta! ;)



det har jag inte ens tänkt på...



Kram på dig!

2010-09-11 @ 00:52:27
URL: http://saramg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0